selamat datang ke dunia ELLYN ! jangan kemana-mana ! teruskan meneroka ! ellyn SAYUNK kowrang !

Monday 2 May 2011

selamatkanlah dye. .

  ok . .entry ni aku nak sambung ngan entry yang lepas . ( pasal jiran aku disantau ) . pagi tadi pas aku bangun tido aku tgk kat uma aku ni cam takde orang je . . ( parents aku la , sebab kat uma aku mane ade sape lagi selain mereka :) ) ok ! ok ! dah ! aku kuar jap nak jenguk2 kalau2 nampak mak atau ayah aku ke. . :) hmm :( memang tak nampak :( aku dok lepak2 kat luar (ngan baju tido lagi :) ) jap . . ok , then aku nampak ade ambulans kat depan uma jiran aku ni . . da memang perangai aku yang suke ' amik tahu ' ni , aku pon g la jenguk2 jap . .dalam ati cuak gak babe . .sbb da tau kan pakcik tu kena ilmu hitam . .takot2 jadi pape je . .i mean cam busung ke . .ahh ! jaohkan la ! sebab aku memang tak nampak dye lame gile dah sejak dye balik dari uma anak dye tu . .siyes , dye memang tak kua uma langsung after tu . .wife dye pon dok diam je ..smpai la semalam orang2 kat sini dapat tau . . :)

   ok ! aku dah malu nih . .sebab pakai baju tido lagi . .padahal mase tu dah pukol 9 kot :) HAHA ! ngeng ! tak la lewat sangat untuk remaja cam aku kan . .? hihi . . aku malas nak beria2 tengok . .sebab pegawai perubatan pon ade time 2 . .malu la aku . :) HAHA , lol ! ok ! pas tu kuar la pakcik ni . . ramai gak yang tolong tolak dye kat katil tu . .HAH ? berat ke . .? atau sekadar nak hulurkan bantuan selagi masih sempat . .? tak tau kenape lepas aku tengok dye terbaring lemah camtu , aku rase nak nangis  . .and tak abez2 berdoa agar tuhan menyelamatkan dye . .mane anak2 dye . .?? mane pergi mereka semua . .? tak kesian ke tengok ayah mereka dalam keadaan camtu . .? aku tak berape kenal ngan pakcik ni . .?tapi sesekali ade lah jugak tegur-menegur . .hidop berjirankan :) so aku tak tau la ape masalah dye ngn sipolan . .tp ape pon masalah mereka , tak payah la pakai santau menyantau ni , ,itu tak BAGUS ! macam tu lah orang kite kan . .?. . mak aku ngan wife dye memang rapat . .anak dye ngan abang aku pon boley tahan rapat . .:) dye tak de anak perempuan , sebab tu aku tak tau sgt pasal family dye :)

   OK ! family dye memang baik la ngan family aku . .cume ade sorang anak dye 2 . . . . .hmmmp . .kiteorang tak berapa senang ngan perangai dye . .tapi tu tak jadi hal la ! sebab anak dye tu tak dok kat sini and berada dalam tahanan :) . . .tapi aku seloot la ngan dye ( wife dye ) sebab dye dapat jage husband dye ngan baik . .:) sebelum ni dye bertungkus lumus jaga mak dye . .mak dye sakit terok :( dalam beberape tahun jugak la menderita sakit tu . .and ia pon disebab kan oleh benda-benda halus ni . .time puasa tahun lepas mak dye pergi menghadap ilahi lepas berubat ngan sorang ustaz ni . .
bersabarlah menempuhi ape yang ditentukan ALLAH . .memang itu yang terbaik untuk kita :) jgn putus asa !

   ok ! continue . :) aku tengok badan pakcik tu hitam2 . .tak tau la nak cakap macam ape . .sebab aku pandang dari umah aku je . .aku takkan silap pandang sebab jarak umah kami tak la jaoh sangat . .20 langkah da sampai pintu uma dye . .:) ok , benda2 hitam tu macam urat-urat yang panjang . .tapi lebeh lebar dari yang biasa . .muke dye memang sangat lemah  . .:( pkcik kena kuat ye ! lawan kuasa jahat tu !

   bila mak aku balik uma , aku pon dok la tanye :) HAHA ! gile you ! mesti la nak tanye . . detail lak tu . .sampai mak aku pon dah naik bengang ! haha ! sorry la mak ! :) kalu tanye kat mr.B dye jawap ngan tenang je . .biar la tanye banyak mane pon ! HAHA ! eh , u ! memang la ! kan u tak de perasaan . .and akan selalu perasan je ! haha ! :D ok , stop ! continue . .mak aku cakap nadi dye kejap ade , kejap tak de . . hmmp . .:( aku ase mara kat si dye yang menyantau . .tp tak berani nak cakap lebeh2 . .kang aku pulak yang disantau . .astagfirullahalazim . . .jaohkan la dari aku dan family aku. .OPPSS ! n mr.B . .HAHA ! ngeng~~

   mr.B sarankan amal kan bace ayat kursi dan beberapa surah lain . .insyaALLAH ye u ! u pon amal kan . . :) i tau u memang selalu amal kan . kan sayang . .? HAH ! dah !

    semoga tuhan melindungi kite semua . .:) semoga tuhan selamatkan pakcik tu . .semoga tuhan melindungi seluruh keluarganya . .dan semoga tuhan memberi sebesar-besar ' manfaat ' atas perbuatan sipolan . . .
semoga kita semua dilindungi oleh-NYA . .:) insyaALLAH :))

aku pon tak berani nk cakap pape pasal sipolan tu . .syurga neraka DIA yang tentukan . .same2 lah kite berdoa agar ditentukan yang terbaik untuk kite :) opss ! HEH ! kalau dok doa je , yang wajib tak buat , boleh masok syurga ke . .? OPPSS !

DOA . .yang bertaqwa : berdoalah agar ditetapkan iman dalam diri . .yang masih mencari : berdoalah agar diberi cahaya pertunjuk :)

No comments:

Post a Comment